Πώς ορίζεται η αγάπη; - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

add

Δευτέρα, Απριλίου 13, 2015

Πώς ορίζεται η αγάπη;

Αυτή την στιγμή υπάρχει μια φράση που περιγράφει γρήγορα την αίσθηση μου για το τί είναι αγάπη. Πρέπει να είναι της Έλεν Φίσσερ γνωστής ψυχολόγου και ερευνήτριας κυρίως για το τι είναι αγάπη και ποιες οι βιολογικές τις διαστάσεις. Η φράση λέει πως “η αγάπη μπορεί να είναι η θέληση μας να αλλάξουμε για τον άλλον”. Ο ορισμός αυτός μου προσφέρει τον χώρο να ερμηνεύσω και να προσαρμόσω στα δικά μου μέτρα τα τρία συστατικά του: Την θέληση, την αλλαγή και τον άλλον.
Η έννοια της θέλησης χωράει πολύ συζήτηση αλλά στην προκειμένη περίπτωση αυτό που έχει σημασία είναι η απόφαση μου ή η επιλογή μου να θέλω να αλλάξω για τον άλλον. Για εμένα το να θέλω να αλλάξω είναι προϊόν πολλών εσωτερικών διεργασιών και διαδικασιών. Είναι προϊόν της σχέσης που έχω με τον εαυτό μου και τους άλλους καθώς και την αίσθηση μου για το ποίος είμαι εγώ και ποίοι οι άλλοι. Το τί είναι αγάπη έχει να κάνει άμεσα με το τί νιώθω για εμένα και τον άλλον. Είναι το αποτέλεσμα της σχέσης μας, της συνεύρεσης μας,της συνύπαρξης μας. Είναι το κίνητρο και η επιβράβευσή μου από την επαφή μαζί του. Είναι συναισθήματα, σκέψεις, συμπεριφορές που δρουν ως βάση για την σχέση, ως κίνητρο για να συνυπάρχουμε να δημιουργούμε, να αναπτυσσόμαστε ο ένας για τον άλλον. Εκεί έρχεται και θέληση. Θέλω να λειτουργώ έτσι. Θέλω να είμαι σε αυτήν την διαδικασία. Θέλω να είμαι μόνος μου αλλά και με τον άλλον. Να προχωρώ για εμένα αλλά και για εκείνον. Να αναπροσαρμόζω την πορεία μου, αφήνοντας τον να με επηρεάζει, να συμβάλει και εκείνος. Θέλω να αλλάζω κάτι από εμένα ώστε να γίνεται πιο ομαλή, πιο όμορφη, πιο συντονισμένη η συνύπαρξη μαζί του. Το κυριότερο για εμένα, να θέλω να διατηρώ αυτήν την στάση: να θέλω να είμαι σε αυτήν την διαδικασία.
Φυσικά τί είναι αυτό που αλλάζω; Για τον καθένα έχει διαφορετικό νόημα η έννοια της αλλαγής. Για εμένα αλλαγή σημαίνει διάλογος, αναπροσαρμογή, διεύρυνση. Είναι ένας διάλογος μεταξύ των πλευρών του εαυτού μου, του άλλου και του περιβάλλοντος μας. Είναι η διαδικασία που με κάνει να αναπροσαρμόζω τις σχέσεις μου με αυτά τα στοιχεία και με διευρύνει ως άνθρωπο. Η αγάπη σε αυτήν την διαδικασία είναι ένα παραπάνω κίνητρο. Είναι το συναισθηματικό πλαίσιο που λειτουργεί πως βάση, ως αρχή και τέλος. Συνήθως είναι και ένα φίλτρο μέσα από το οποίο βλέπω τον εαυτό μου, τους άλλους και τις σχέσεις μου με αυτούς. Ίσως αυτό είναι το σκοτεινό σημείο που μπορεί να με κάνει κάποιες φορές να νιώθω πως αλλάζω χωρίς την θέληση μου για χάρη του άλλου. Αυτό το στοιχείο είναι ένα από τα πράγματα που βρίσκεται σε συνεχή διάλογο. Σημασία έχει να θυμάμαι και να παραδέχομαι πως το κίνητρο μου για αυτήν την διαδικασία είναι η αγάπη που νιώθω για κάποιον άλλον και η σχέση μαζί του, χωρίς να ξεχνάω τα προσωπικά μου όρια. Φυσικά και τα όρια μου αναπροσαρμόζονται διευρύνοντας με ως άνθρωπο. Όταν συμβαίνει αυτό μοιάζει περισσότερο με επιλογή παρά με ανεξέλεγκτη διαδικασία.
Το τελευταίο στοιχείο είναι ο άλλος. Αυτός ο άλλος μπορεί να είναι ο οποιοσδήποτε. Ξεκινά από τον εαυτό μου και επεκτείνεται σε όποιον μου δημιουργεί συναισθήματα που ονομάζω αγάπη. Δεν νομίζω πως επιλέγω τα πρόσωπα αυτά και εδώ είναι όλη η “μαγεία”, ειδικά όταν αφορά την ρομαντική αγάπη. Δεν έχει προϋποθέσεις και προδιαγραφές ο άλλος. Απλά αυτό που είναι και δεν είναι, ο κόσμος του, η ύπαρξη του με κάνει να θέλω να τον βάλω στην ζωή μου και να τον έχω μαζί μου. Το γιατί και το πώς δεν έχει σημασία και δεν ξέρω αν υπάρχει νόημα στην αναζήτηση τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια: