Οταν στην Ελλάδα γίνονταν πραγματικά μεγάλα έργα- Πώς άνοιξε η Διώρυγα της Κορίνθου - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

Παρασκευή, Σεπτεμβρίου 20, 2013

Οταν στην Ελλάδα γίνονταν πραγματικά μεγάλα έργα- Πώς άνοιξε η Διώρυγα της Κορίνθου



Το όνειρο υπήρχε από την εποχή της αρχαίας Ελλάδας, όμως αρχισε να γίνεται πραγματικότητα το 1882. Η διάνοιξης της διώρυγας της Κορίνθου είναι σημείο σταθμός στην ιστορία της απελευθερωμένης Ελλάδας.
Μετά την απελευθέρωση της Ελλαδας, ο κυβερνήτης Καποδίστριας επιθυμόντας την ανάπτυξη της χώρας, ανέθεσε τη μελέτη της διάνοιξης της Διώρυγας της Κορίνθου σε ειδικό μηχανικό. Ομως, τo κονδύλι των 40 εκατομμυρίων χρυσών φράγκων που απαιτούταν, σύμφωνα με τον προϋπολογισμό δαπάνης, για την εκτέλεση του έργου, δεν μπορούσε να εξευρεθεί από τη διεθνή χρηματαγορά και πόσο μάλλον να διατεθεί από τον ελληνικό προϋπολογισμό.
Έπειτα από πολλές προσπάθειες έναρξης της διάνοιξης της Διώρυγας, το έργο πνοής ξεκινησε και ολοκληρώθηκε εν τέλει (1880-1893), επί πρωθυπουργίας του Χαρίλαου Τρικούπη, ο οποίος στόχευε μέσω της κατασκευής μεγάλων έργων υποδομής στη δημιουργία ενός σύγχρονου και οικονομικά ανεπτυγμένου κράτους.
Μια φωτογραφική αναδρομή σε ένα από τα μεγαλύτερα έργα της Ελλάδας,που σήμερα αποτελεί διεθνή κόμβο θαλάσσιων συγκοινωνιών.
 
 

Εγκαίνια της Διώρυγας
Πίνακας του Κωνσταντινου Βολανάκη 1893






Διώρυγα Κορίνθου 1907

                                                                                                           
Οι εργασίες εκφράξεως κράτησαν                                                  
5 χρόνια (1944-1949) 

 Καταστροφη της διώρυγας απο

 
 τα γερμανικά στρατεύματα 1944                   
Η Διώρυγα ξαναχρησιμοποιείται
    

1 σχόλιο:

nikos είπε...

Ευστοχότατο το περιεχόμενο του τίτλου: "Οταν στην Ελλάδα γίνονταν πραγματικά μεγάλα έργα"... Και πολύ όμορφο φωτογραφικό υλικό!

add