Σχετική εικόνα
http://sm.askmen.com
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΙΣΘΗΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΣΥΝΘΕΣΗΣ
 • Επιλογή θέματος
 • Προσδιορισμός κάδρου: τι στοιχεία περιλαμβάνονται και ποια παραλείπονται
 • Ιεράρχηση στοιχείων
 • Τοποθέτηση: Κανόνας των τριών, Χρυσός κανόνας
 • Υπέρβαση των κανόνων
 • Ισορροπία (συμμετρία, ασυμμετρία, εκτός ισορροπίας, δυναμική ισορροπία)

Για την επίτευξη ενός καλύτερου αποτελέσματος έχουμε στη διάθεση μας τρεις διαφορετικές διαδικασίες.
 • Την νοητική διαδικασία της σύλληψης της εικόνας και της δημιουργίας μιας ενδιαφέρουσας σύνθεσης.
 • Την γνώση της φωτογραφικής τεχνικής (ρυθμίσεις βάθους πεδίου, ταχύτητας, κλπ).
 • Την επεξεργασία της φωτογραφικής εικόνας είτε με τις τεχνικές του σκοτεινού θαλάμου είτε με τις ψηφιακές τεχνικές.

 ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Στα φωτογραφικά εγχειρίδια συναντάμε συχνά την θέση ότι κάθε φωτογραφία πρέπει να έχει ένα ή περισσότερα κεντρικά σημεία. Η ύπαρξη ενός κέντρου ενδιαφέροντος επιτρέπει την οργάνωση της εικόνας γύρω από αυτό. Υπάρχουν δύο κύριες προσεγγίσεις του τρόπου οργάνωσης ενός θέματος:

Οι κανόνες οργάνωσης δεν είναι ποτέ απόλυτοι. Η υπέρβαση των κανόνων δίνει συχνά ιδιαίτερα επιτυχή αποτελέσματα.

ΓΡΑΜΜΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αποτέλεσμα εικόνας για Οργάνωση του φωτογραφικού κάδρου
http://www.papadakismanolis.gr
Ιδιαίτερη σημασία για την οργάνωση του φωτογράμματος παίζουν οι κυρίαρχες γραμμές του ίδιου του θέματος:
• Όταν οι κυρίαρχες γραμμές του θέματος τοποθετούνται παράλληλα με την οριζόντια ή την κάθετη πλευρά του κάδρου, τότε το θέμα παρουσιάζεται στατικό ή ισορροπημένο.
• Όταν η τοποθέτηση των κυρίαρχων γραμμών είναι υπό γωνία ως προς την οριζόντια ή την κάθετη πλευρά του κάδρου, τότε το θέμα παρουσιάζει ένα δυναμισμό, μια κίνηση, μια τάση για ανατροπή.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα για τη δυναμική οργάνωση του φωτογραφικού κάδρου αποτελείτο έργο του Αλεξάντερ Ρότσενκο, χαρακτηριστική φυσιογνωμία του κινήματος του Κονστρουκτιβισμού στη Ρωσία του μεσοπολέμου. Το έργο του Ρότσενκο χαρακτηρίζεται για τη φωτογράφηση εικόνων σε κατάσταση δυναμική ή εύθραυστης ισορροπίας. Αναζήτηση νέων φωτογραφικών προτύπων που ξεφεύγουν από την επηρεασμένη από τη ζωγραφική φωτογραφία. Ασυνήθιστες γωνίες λήψης, που φώτιζαν γνωστά πράγματα με καινούργιο τρόπο. Ένας κόσμος σε κίνηση, που μπορεί να αλλάξει.

Εξίσου σημαντικό ρόλο με τις κυρίαρχες γραμμές του θέματος στην οργάνωση του κάδρου μπορούν να παίξει η σχέση θέματος και φόντου.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
ΑΝΤΩΝΙΑΔΗΣ Κωστής, Λανθάνουσα Εικόνα, Αθήνα 1998 Μ Π APT Ρολάν, Ο φωτεινός θάλαμος, Αθήνα 1983 ΞΑΝΘΑΚΗΣ Άλκης, Ιστορία της φωτογραφικής αισθητικής, Αιγόκερως, Αθήνα 1993.
ΡΙΒΕΛΛΗΣ Πλάτων, Φωτογραφία, (Ρωτοχώρος, Αθήνα 1986 ΡΙΒΕΛΛΗΣ Πλάτων, Σκέψεις για την Φωτογραφία, μια προσωπική ανάγνωση της ιστορίας της, (Ρωτοχώρος, Αθήνα 1998 ΤΣΑΤΣΟΥΛΗΣ Δ., Η γλώσσα της εικόνας, Αθήνα 2000 JEFFREY Ian, Φωτογραφία, συνοπτική ιστορία, εκδόσεις του περιοδικού φΩΤΟγράφος, Αθήνα 1997

Ο ΚΑΙΡΟΣ

Αναζήτηση στο magazino1

Translate

Αρχειοθήκη ιστολογίου

 
Top