Σταθµός Νάπολης, Πλατεία GARIBALDI, Ιταλία - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

Σάββατο, Οκτωβρίου 15, 2016

Σταθµός Νάπολης, Πλατεία GARIBALDI, Ιταλία

 

Δορυφορική φωτογραφία της Θεσσαλονίκης με το λιμάνι της και την θέση του σιδηροδρομικού σταθμού. Κλίμακα 1: 2.387. Η λήψη έγινε απο το Google-Earth (12 Μαρτίου 2013)


Δορυφορική φωτογραφία της Νάπολι με το λιμάνι της και την θέση του σιδηροδρομικού σταθμού. Κλίμακα 1: 2.358. Η λήψη έγινε απο το Google-Earth (12 Μαρτίου 2013). Οι κλίμακες είναι παρόμοιες και οι ομοιότητες χαρακτηριστικές.


Δορυφορική φωτογραφία της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού Θεσσαλονίκης που αποτυπώνεται με την κίτρινη γραμμή. Κλίμακα 1: 172. Η λήψη έγινε απο το Google-Earth (12 Μαρτίου 2013).


Δορυφορική φωτογραφία της περιοχής του σιδηροδρομικού σταθμού της Νάπολι που αποτυπώνεται με την κίτρινη γραμμή. Κλίμακα 1: 179. Η λήψη έγινε απο το Google-Earth (12 Μαρτίου 2013). Η κλίμακα είναι παρόμοια με αυτή της Θεσσαλονίκης για να μπορούν να γίνουν συγκρίσεις.


Ο Σιδηροδρομικός σταθμός κατά τη διάρκεια της κασκευής του τη δεκαετία του ’50. Διακρίνονται οι σκαλωσιές για τις ορθομαρμαρώσεις


Η πλατεία του σταθμού κατά τη διάρκεια της δεκαετίας του ’60


Εναέρια άποψη της περιοχής του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης. Διακρίνεται το λιμάνι το οποίο βρίσκεται πολύ κοντά


Η πλατεία του σιδηροδρομικού σταθμού στα μέσα Μαρτίου 2013. Η κατάληψη σημαντικών χώρων για τα έργα του μετρό, δεν επιτρέπουν στον σταθμό να “αναπνεύσει”


Οι εργασίες αποξήλωσης κάποιων απο τις εγκαταστάσεις της εταιρείας που κατασκευάζει το μετρό έχουν αρχίσει, αλλά με πολύ αργούς ρυθμούς. Το έργο των αρχαιολόγων έχει ολοκληρωθεί, αλλά η εταιρεία έχει εγκαταστήσει εδώ τα κεντρικά γραφεία της και δεν δείχνει και μεγάλη διάθεση να αποχωρήσει, σε βάρος του ΟΣΕ. Η φωτογραφία δείχνει την κατάσταση στα μέσα Μαρτίου στην πλευτά προς Βαρδάρι της πλατείας του σταθμού.

Σιδηροδρομικός Σταθμός Θεσσαλονίκης

Η συνολική έκταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης είναι περίπου 90 στρέμματα. Βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του κέντρου της πόλης και αποτελεί κέντρο μεταφορών, καθώς πέραν του σιδηροδρομικού σταθμού, λειτουργεί αφετηρία αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ και παράλληλα κατασκευάζεται ο τερματικός σταθμός του μετρό της Θεσσαλονίκης. Λόγω των παραπάνω, το ακίνητο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη εμπορικών και γενικότερα επαγγελματικών χρήσεων.

Η συνολική έκταση του Σιδηροδρομικού Σταθμού Θεσσαλονίκης είναι περίπου 90 στρέμματα. Βρίσκεται στο δυτικό τμήμα του κέντρου της πόλης και αποτελεί κέντρο μεταφορών, καθώς πέραν του σιδηροδρομικού σταθμού, λειτουργεί αφετηρία αστικών λεωφορείων του ΟΑΣΘ και παράλληλα κατασκευάζεται ο τερματικός σταθμός του μετρό της Θεσσαλονίκης. Λόγω των παραπάνω, το ακίνητο παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον για την ανάπτυξη εμπορικών και γενικότερα επαγγελματικών χρήσεων.

Το βίντεο που ακολουθεί παρουσιάζει τη Θεσσαλονίκη και τον σιδηροδρομικό σταθμό της Θεσσαλονίκης το Σεπτέμβριο του 1961.


Σιδηροδρομικός Σταθμός Νάπολι, Ιταλία

Στην πλατεία Garibaldi βρίσκεται ένας από τους σημαντικότερους και σύνθετους μεταφορικούς κόμβους του συστήματος μεταφορών της Νάπολη. Ο σταθμός τώρα επανοικοδομείται. Αυτό το έργο υποδομής, θα αναβαθμίσει σημαντικά την πλατεία και τον σταθμό.

Σύνταξη: Παγκαρλιώτας Κώστας


Η Νάπολη είναι η πρωτεύουσα της Καμπανίας και ο τρίτος μεγαλύτερος δήμος στην Ιταλία, μετά την Ρώμη και Μιλάνο. Από το 2012, περίπου 960.000 άνθρωποι ζουν μέσα στα διοικητικά όρια της πόλης. Η αστική περιοχή της Νάπολης, έχει πληθυσμό μεταξύ 3 και 3,7 εκατομμυρίων, και είναι 8η πιο πυκνοκατοικημένη αστική περιοχή στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Μεταξύ 4.1 και 4.9 εκατομμυρίων ανθρώπων ζουν στην Μητροπολιτική περιοχή της Νάπολης.


Ο Κεντρικός σταθμός της Νάπολης είναι ο έκτος μεγαλύτερος σταθμός σε ροή επιβατών της Ιταλίας με ετήσια διακίνηση 50 εκατομμυρίων επιβατών. Βρίσκεται μπροστά στην πλατεία Garibaldi στα ανατολικά της παλαιάς πόλης. Είναι ο κύριος και τερματικός σιδηροδρομικός σταθμός της Νάπολης, και εξυπηρετεί τους Εθνικούς σιδηροδρόμους, τις εταιρείες προαστιακών σιδηροδρόμων Metrocampania και Circumvesuviana, και έχει ένα υπόγειο τμήμα γνωστό ως Stazione Di Napoli Piazza Garibaldi (Σταθμός πλατείας Garibaldi της Νάπολης) που είναι ένας κύριος σταθμός του Metropolitana Di Napoli (Μετρό της Νάπολης).


Ο πρώτος σταθμός στην περιοχή χτίστηκε το 1866 και σχεδιάστηκε από τον αρχιτέκτονα Enrico Alvino. Ο τρέχων σταθμός σχεδιάστηκε το 1954 από τους Pier Luigi Nervi, Carlo Cocchia, Massimo Battaglini, Bruno Zevi, Giulio De Luca, Luigi Piccinato και Joseph Vaccaro στην περιοχή του παλαιού σιδηροδρομικού σταθμού και έχει όψη στην πλατεία που αφιερώνεται στον Giuseppe Garibaldi ήρωα της Ιταλικής ανεξαρτησίας. Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε το 1960.


Οι δύο σταθμοί μοιράζονται την πλατεία. Ο ανοιχτός χώρος, που αποτελείται από τα αστικά πάρκα, συμπεριλαμβάνει κήπους, μεγάλα σιντριβάνια, μια προστατευόμενη ζώνη, ένα υπόγειο που καλύπτεται από μια μεγάλη πέργκολα και έναν ανοικτό χώρο περιπάτου με μπουτίκ και τις δύο πλευρές. Αν και δομικά και υλικά διαφορετική, η νέα στέγη είναι τοποθετημένη δεξιά σε ευθυγράμμιση και επέκταση της υπάρχουσας στέγης του κεντρικού σταθμού.


Αποτελούμενο από μια σειρά οκτώ μεταλλικών δέντρων, στις απλές παραλλαγές τριών σχεδίων, δημιουργείται ένα πλαίσιο που μοιάζει με τους κόμπους συστάδων μπαμπού. Η επικάλυψη είναι μια απέραντη πρισματική επιφάνεια που αποτελείται από διαφορετικούς τύπους διατρυπημένων μετάλλων σε ποικίλες πυκνότητες, των οποίων η εμφάνιση αλλάζει συνεχώς.


Το έργο περιλαμβάνει:
Δημιουργία μιας «περιοχής σταθμών» 5 σταθμοί, συμπεριλαμβανομένου του επανασχεδιασμού της πλατείας Garibaldi, τη δημιουργία ενός κήπου, μιας περιοχής για τους πεζούς, αναδιοργάνωση της κυκλοφορίας
Σχέδιο ενός πολυσύνθετου κέντρου συμπεριλαμβανομένης μιας εμπορικής στοάς, ενός κινηματογράφου, ενός χώρου στάθμευσης αυτοκινήτων και δημιουργία πρόσβασης στο μετρό και το σταθμό τραίνων.


Στοιχεία έργου:

Πελάτης Metropolitana Di Napoli
Αρχιτεκτονικός σχεδιασμός Dominique Perrault Architecture, Παρίσι
Εφαρμοσμένη μηχανική Bollinger Bollinger + Grohmann, Francfort (δομή)
Διευθυντής προγράμματος Metropolitana Di Napoli et Metropolitana de Milano, Νάπολη
Θέση Πλατεία Garibaldi, Νάπολη, Ιταλία
Εμβαδόν περιοχής 64 000 μ²
Οικοδομήσιμη περιοχή 30 000 μ²
Έναρξη σχεδιασμού 2004
Έναρξη κατασκευής 2006
Λατ’ εκτίμηση ολοκλήρωση της κατασκευής 2012 και 2014 (σταδιακά)

Πηγές: Dominique Perrault Architecture, ArchDaily, Wiki http://neaekfrasi.wordpress.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

add