Μάχη Γάλλων και Γερμανών για την ελληνική Rosco. - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

Τετάρτη, Φεβρουαρίου 03, 2016

Μάχη Γάλλων και Γερμανών για την ελληνική Rosco.


Η εταιρεία συντήρησης σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού (ΕΕΣΣΤΥ), η ελληνική Rosco (rolling stock operating company), όπως είναι γνωστή εκτός Ελλάδας, εξακολουθεί, από το 2013, οπότε "βγήκε” στη διεθνή αγορά να προσελκύει σταθερά το ενδιαφέρον δύο ευρωπαϊκών κολοσσών, της γαλλικής Alstom(κοινοπρακτικά με τον όμιλο Κοπελούζου), της γερμανικής Siemens, όπως και της ρωσικής RZD. Ωστόσο, τρία χρόνια μετά, τα δεδομένα στην ευρωπαϊκή σιδηροδρομική βιομηχανία είναι διαφορετικά, γεγονός που σηματοδοτεί ότι ο ανταγωνισμός για τη διεκδίκηση της κρατικής εταιρείας θα είναι ιδιαίτερα οξύς, με το Δημόσιο να τοποθετεί τα αναμενόμενα έσοδα από την πώληση της Rosco σε συνδυασμό με την παραχώρηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ (βάσει μεγεθών που διέρρευσαν το καλοκαίρι) στα 50 εκατ. ευρώ. 

Σημαντικό ενδιαφέρον
Όπως αναφέρουν παράγοντες της σιδηροδρομικής αγοράς, η απόκτηση της -μικρής αλλά με πολλές προοπτικές- ΕΕΣΣΤΥ είναι σημαντική για το business plan τόσο της Alstom όσο και της Siemens. Ταυτόχρονα, ο διαγωνισμός για την υποβολή δεσμευτικών προσφορών -εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθεί μερικές ημέρες πριν από την εκπνοή του Φεβρουαρίου- συμπίπτει με την επίσημη, από την 1η Φεβρουαρίου, ανάληψη καθηκόντων ως προέδρου και διευθύνοντα συμβούλου από τον Henri Poupart-Lafarge. Ο 46χρονος manager, που έχει διατελέσει στέλεχος της Παγκόσμιας Τράπεζας και του Γαλλικού υπουργείου Οικονομικών φιλοδοξεί, κατά δηλώσεις του, να μετατρέψει το γαλλικό κολοσσό με παγκόσμιες πωλήσεις, ύψους 4,9 δισ. ευρώ (9μηνο – 2015) σε σημείο αναφοράς στον κλάδο του σιδηροδρομικού τροχαίου υλικού και στις μεταφορές.

Η ΕΕΣΣΤΥ είναι η μοναδική εταιρεία στην περιοχή των Βαλκανίων που διαθέτει την ευρωπαϊκή διαπίστευση ecm για την επισκευή φορταμαξών, με τις σοβαρές προοπτικές της εταιρείας να αποδίδονται στην μετατροπή του Πειραιά σε διεθνές διαμετακομιστικό κέντρο, στην ολοκλήρωση της αποκρατικοποίησης του ΟΛΠ και στην επιτυχή πραγματοποίηση της ιδιωτικοποίησης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. 
Στο πλαίσιο αυτό, η Siemens, που θεωρείται ιστορικός ανταγωνιστής της Alstom και διαθέτει σημαντική παρουσία στην ελληνική αγορά, αναμένεται, σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, να δώσει το "παρών” στη διεκδίκηση της ΕΕΣΣΤΥ. Ειρήσθω εν παρόδω, ο γερμανικός κολοσσός κοινοπρακτικά με τη Mitsubishi είχε υποβάλει, το καλοκαίρι, προσφορά για την εξαγορά του κλάδου ενέργειας της Alstom, ο οποίος κατέληξε στην General Electric.

Πάντως, οι δύο εταιρείες, που αναμένεται, άνευ απροόπτου, να υποβάλλουν ξεχωριστές προσφορές, έχουν κοινό στόχο. Τη διατήρηση της ηγετικής θέσης τους σε μία αγορά όπου έχουν κάνει την εμφάνισή τους όχι μόνο μικρότερες εταιρείες, όπως η ισπανική CAF και η πολωνική Pesa, αλλά και ο κινεζικός κολοσσός CRRC- του οποίου το μέγεθος είναι αντίστοιχο των Bombardier, Alstom και Siemens- και βέβαια η RZD. 
Η τελευταία δεν είναι βέβαιο εάν θα εκδηλώσει ενδιαφέρον, δεδομένου ότι δεν εμφανίστηκε στο διαγωνισμό για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ.

Συντάκτης: Δημήτρης Δελεβέγκος
https://www.capital.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

add