Σειρές που άφησαν εποχή! - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

add

Σάββατο, Νοεμβρίου 14, 2015

Σειρές που άφησαν εποχή!


Ένα μαγικό νοσταλγικό ταξίδι στις πιο εμβληματικές ελληνικές σειρές που έγραψαν Ιστορία τα τελευταια εικοσι χρονια, αγαπήθηκαν όσο λίγες και ανετρεψαν τη συνήθως μουντη εικόνα της τηλεόρασης.

Εκατοντάδες σίριαλ έχουν προβληθεί τις δύο τελευταίες δεκαετίες. Κάποια με εφήμερη επιτυχία, άλλα ξεχάστηκαν ακόμη κι από τους δημιουργούς τους, αλλά μερικά κατάφεραν να διαρκέσουν στον χρόνο, να γίνουν σημείο αναφοράς, έχοντας απήχηση μέχρι και σήμερα.

ΟΙ ΑΥΘΑΙΡΕΤΟΙ, 1989: Η πρώτη σειρά της ιδιωτικής τηλεόρασης ήταν μια σάτιρα σε σενάριο του Βασίλη Νεμέα, ο οποίος μετέφερε τον «σουρεαλισμό» της εποχής στη μικρή οθόνη. Ενας λαϊκός ταβερνιάρης κι ένας χασοδίκης αντιδικούν με φόντο την Ελλάδα της εποχής, με βασικό μήνυμα ότι πρέπει να έχεις καλύτερο αμάξι από τον γείτονα.

ΟΙ ΤΡΕΙΣ ΧΑΡΙΤΕΣ, 1990: Οι Ρέππας-Παπαθανασίου δημιούργησαν μια αξέχαστη κωμική σειρά με θεατρικά στοιχεία που έφεραν μαζί τους και οι τρεις πρωταγωνίστριες Μίνα Αδαμάκη, Νένα Μεντή και Αννα Παναγιωτοπούλου. Ανεπανάληπτη η Αννα Κυριακού ως θεία Μπεμπέκα.

ΤΟ ΡΕΤΙΡΕ, 1990: Ο Γιάννης Δαλιανίδης σίγουρα δεν περίμενε ότι ύστερα από χρόνια, το σίριάλ του θα γινόταν το πρόγραμμα που αγαπάμε να μισούμε και οι επαναλήψεις του θα συνδέονταν με την έναρξη του καλοκαιριού. Το έπος με την Κατερίνα Γιουλάκη ως υπάλληλο στην Cosmos ΕΠΕ με τον Φοίβο, τη Χαρούλα Πεπονάκη, τη Ζαχαροπούλου, τον Ιάσονα είναι ίσως η πιο cult σειρά!


ΑΠΑΡΑΔΕΚΤΟΙ, 1991: Ενα τηλεοπτικό φαινόμενο που αριθμεί χιλιάδες θαυμαστές μέχρι και σήμερα. Δήμητρα Παπαδοπούλου, Σπύρος Παπαδόπουλος, Γιάννης Μπέζος και Βλάσης Μπονάτσος έμεναν όλοι στην οδό Αδάμαντος 4 στον Λυκαβηττό και τα ονόματά τους βάφτηκαν με χρυσή μπογιά.

Η ΛΑΜΨΗ, 1991: Η πανίσχυρη και ζάπλουτη οικογένεια του Γιάγκου Δράκου σκαρώνει δολοπλοκίες και ραδιουργίες στα γραφεία της Giant. Οι κακεντρεχείς θεωρούν πως με 10 επεισόδια θα μπορούσε να ολοκληρωθεί το έπος του Φώσκολου.


ΒΑΜΜΕΝΑ ΚΟΚΚΙΝΑ ΜΑΛΛΙΑ, 1992: Η διασκευή του μυθιστορήματος του Κ. Μουρσελά από τον Κ. Κουτσομύτη ήταν από τις πρώτες ελληνικές σειρές που καθήλωσαν το τηλεοπτικό κοινό. Ο Κώστας Αρζόγλου ως ευαίσθητος αριστερός συγγραφέας, ο Γιώργος Νινιός (που τον ερωτεύτηκε η μισή Ελλάδα) ως τυχοδιώκτης Λούης και η Καρυοφυλλιά Καραμπέτη στη μέση.

ΟΙ ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΟΙ ΜΗΤΣΟΙ, 1992: Ισως δεν υπάρχει άλλη σειρά που να «έβγαλε» τόσες ατάκες -«Πάμε πλατεία», «Αν υποψιαστώ», κ.ά. άφησαν εποχή και την ώρα που προβαλλόταν δεν κυκλοφορούσε ψυχή στον δρόμο.


ΧΑΪ ΡΟΚ, 1992: Ο ραδιοφωνικός παραγωγός Πέτρος Φιλιππίδης συγκατοίκησε με τον καθηγητή Γυμνασίου Τάσο Χαλκιά στην πιο απλοϊκή ίσως σειρά της ελληνικής τηλεόρασης. Η δημοφιλία της σειράς επιχειρήθηκε να αναλυθεί κι από εκπομπή του Νίκου Χατζηνικολάου, όπου παπάδες και ειδικοί προσπαθούσαν να αναλύσουν την επιτυχία της.

ΟΙ ΦΡΟΥΡΟΙ ΤΗΣ ΑΧΑΪΑΣ, 1992: Τρεις μεγάλες οικογένειες της Αχαΐας, οι Νέζη, Βίλλη και Καζιάνη, ερωτεύονται και ανταγωνίζονται, σε ένα πολιτικά ταραγμένο σκηνικό στα τέλη της δεκαετίας του ’60. Μια εξαιρετική Αννα Συνοδινού και μια υπέρλαμπρη Μιμή Ντενίση με φοβερά σκουλαρίκια σε κάθε σκηνή. Την πρώτη τους εμφάνιση έκαναν η Μ. Καβογιάννη, η Κ. Κωνσταντίνου και ο Χριστόφορος Παπακαλιάτης.


ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ, 1993: Το πρώτο menage a trois της μικρής οθόνης, με πολλά γυμνά που σκανδάλισαν το τηλεοπτικό κοινό και προκάλεσαν σοκ στην πρωτοεμφανιζόμενη Μυρτώ Αλικάκη, που αδυνατούσε να διαχειριστεί τη δημοσιότητα. Μηνάς Χατζησάββας και Αλκης Κούρκουλος, πατέρας και γιος, σφάχτηκαν για τα μάτια της Αναστασίας.

ΤΟ ΔΙΣ ΕΞΑΜΑΡΤΕΙΝ, 1993: Πολύ πριν το 30 Rock και το Office, οι Ρέππας-Παπαθανασίου δημιούργησαν μια σπαρταριστή κωμωδία και χαρακτήρες βαθιά κωμικούς. Αλέξανδρος Αντωνόπουλος, Νένα Μεντή και εξαίρετοι δεύτεροι ρόλοι για τους Ντίνα Κώνστα, Ελένη Καστάνη και Μιχάλη Ρέππα.


ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ, 1993: Η ιδέα του Μπέζου για μια σειρά με τρεις σμηνίτες και έναν σμήναρχο γράφτηκε με χρυσά γράμματα. Ντάλας, Παλιός και Πλαπούτας εναντίον Σμήναρχου Κάκαλου, Χλαπάτσα και Καραβανεά και στη μέση η Μπουμπού.

ΟΙ ΜΕΝ ΚΑΙ ΟΙ ΔΕΝ, 1993: Διονύσης, Βάνα, Τίμος, και Νανά. Οταν το ζεύγος Σταμάτη μετακόμισε στο διπλανό διαμέρισμα από το ζεύγος Δάγκα τότε δημιουργήθηκε ένα από τα πιο απολαυστικά πρωταγωνιστικά καστ.

ΛΑΒ ΣΟΡΙ, 1994: Ο Τάσος Χαλκιάς ως Σάκης ο υδραυλικός και με ατάκες όπως «προσωπικά ζητήματα, συζήτηση κομμένη» σαγήνευσε την comme-il-faut Κωνσταντίνα Μιχαήλ. Ολοι γνώρισαν το τριχωτό στέρνο του Χαλκιά και... γνώρισαν τον μακρινό ξάδερφο του Σούπερ Μάριο, λόγω μύστακα.

ΠΑΤΕΡ ΗΜΩΝ, 1995: Ο αείμνηστος Κώστας Κάρρας πρωταγωνίστησε μαζί με την Ελένη Μενεγάκη υποδυόμενος τον σταρ του ραδιοφώνου. Η ατάκα της εκπληκτικής Τζέσυς Παπουτσή -κυρίας Κόλλια «Ανοίξτε μου, ξέρω ότι είστε μέσα» είναι από τις πιο ξεκαρδιστικές.

ΝΤΟΛΤΣΕ ΒΙΤΑ, 1995: Η σειρά ήταν πολύ μπροστά από την εποχή της χάρη στους χαρακτήρες και τις ατάκες της και σημείωσε εξαιρετική επιτυχία. Τον χαρακτήρα της Παναγιωτοπούλου τον είδαμε 15 χρόνια μετά στο «Cougar Town», ενώ ο ρόλος της Σάσας (Μπαλανίκα) θα έκανε ακόμα και τη Σαμάνθα του «Sex and the city» να κοκκινίσει. Flash back ο ρόλος του Χριστόφορου Παπακαλιάτη ως συζύγου της Ντορίτας και απολαυστική η Μαρία Καβογιάννη ως οικονόμος Ασπασία.

ΕΚΕΙΝΕΣ ΚΙ ΕΓΩ, 1996: Το remake με τον Γιάννη Μπέζο ως Ζάχο Δόγκανο αποτελεί από τις πιο επιτυχημένες σειρές της ιδιωτικής τηλεόρασης. Ο Τάσος Κωστής στον πιο απολαυστικό του ρόλο, η Νίκη Σερέτη με το «κύριου Ζάχους» και τη «σπακανόπιτα» χάρισε πολύ γέλιο, ο δε Πάνος Χατζηκουτσέλης ως «λατρεία» καταπληκτικός.

ΛΟΓΩ ΤΙΜΗΣ, 1996: Η Μιρέλλα Παπαοικονόμου εστιάζει σε μια παρέα από την Πάτρα που έρχεται στην Αθήνα για σπουδές. Αλκης Κούρκουλος εναντίον Κωνσταντίνου Μαρκουλάκη και μαζί τους οι Γιώργος Πυρπασόπουλος, Σμαράγδα Καρύδη και Βίκυ Βολιώτη.

ΚΑΙ ΟΙ ΠΑΝΤΡΕΜΕΝΟΙ ΕΧΟΥΝ ΨΥΧΗ, 1997: Ο Αντώνης Καφετζόπουλος ως «Ακάλυπτος» και το Αλικάκι - Ρένια Λουιζίδου κορώνα στο κεφάλι του.

ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΤΟΝ ΑΕΡΑ, 1997: Από τις πιο φρέσκιες ιδέες, έφερε νέα πνοή στα ελληνικά σίριαλ. Μια παρέα φίλων ανοίγει έναν ραδιοφωνικό σταθμό και προσπαθεί να τα βγάλει πέρα. Μάινας, Αθερίδης, Μιχαηλίδης, Σακελλαρίου, Ζιώγα, Κουλιανού, Σημίτη και Δήμητρα Ματσούκα.

ΨΙΘΥΡΟΙ ΚΑΡΔΙΑΣ, 1997: «Καράβι το φεγγάρι στο σώμα κύλησε», τραγουδούσε ο Δημήτρης Μπάσης στη σειρά όπου ξεκίνησαν οι «ανεκπλήρωτοι και απαγορευμένοι έρωτες». Πρώτη εμφάνιση για την Αννα Μαρία Παπαχαραλάμπους και ο Μανουσάκης παίρνει τα σκήπτρα του «βασιλιά» του δράματος.

ΔΥΟ ΞΕΝΟΙ, 1997: Ο αδικοχαμένος Νίκος Σεργιανόπουλος στον ρόλο της ζωής του. Η Εβελίνα Παπούλια ως Μαρίνα Κουντουράτου καθιερώθηκε στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Τα λόγια είναι περιττά για την Ντίνα Κώνστα ως Ντένη Μαρκορά.

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΚΑΙ ΕΛΕΝΗΣ, 1998: Η σειρά παίρνει ακόμα υψηλά νούμερα τηλεθέασης. Ο Χάρης Ρώμας και η Ελένη Ράντου απέδειξαν πως το γέλιο γίνεται και χωρίς υψηλό budget.

ΑΓΓΙΓΜΑ ΨΥΧΗΣ, 1998: Ο Μανούσος Μανουσάκης δημιουργεί επιτυχία προσαρμόζοντας «Τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας» στα... Γιάννενα. Ο Σταύρος Ζαλμάς ως πατήρ Ιωάννης ερωτεύεται το απλανές βλέμμα της φοιτήτριας Θεοφανίας Παπαθωμά.

Η ΑΙΘΟΥΣΑ ΤΟΥ ΘΡΟΝΟΥ, 1998: Η διασκευή του μυθιστορήματος του Τ. Αθανασιάδη από την Πηγή Δημητρακοπούλου ανήκει στους ακρογωνιαίους λίθους της ιδιωτικής τηλεόρασης. Ναυπλιώτου, Αλεξανδράκης, Λεμπεσόπουλος, Συσσοβίτης και στον τελευταίο ρόλο της ζωής του ο Νίκος Ρίζος.

ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ, 1998: Μια ωδή στον σουρεαλισμό. Η σειρά θα έπρεπε να διδάσκεται στις σχολές σεναρίων. Κόκλας, Μανέ, Καβογιάννη, Χαραλαμπόπουλος, Κωνσταντίνου μεγαλουργούν.

Η ΖΩΗ ΜΑΣ ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ, 1999: Το πρώτο σενάριο του Χριστόφορου Παπακαλιάτη στέφεται από απόλυτη επιτυχία και δημιουργεί σχολή. Τέσσερις φίλοι ξεκινούν από τα Χανιά με προορισμό την Αθήνα και οι ζωές τους αναστατώνονται.

ΕΙΣΑΙ ΤΟ ΤΑΙΡΙ ΜΟΥ, 2001: Ο σεναριογράφος Λευτέρης Παπαπέτρου, μετά το «Ντόλτσε Βίτα» και τα «Εγκλήματα», παραδίδει μαθήματα γέλιου με την τελευταία του τηλεοπτική δουλειά. Ο Γεωργούλης ξεμυάλισε την Ελλάδα, ο Λάζαρος (Σερβετάλης) με το ιγκουάνα του έκλεψε τις εντυπώσεις και η Βίκυ Σταυροπούλου με τη Σοφία Βογιατζάκη ξεκίνησαν τις καριέρες τους.

ΤΟ ΚΑΦΕ ΤΗΣ ΧΑΡΑΣ, 2003: Ο παλαιών αρχών δήμαρχος Πώπωτας προσπαθεί να επιβάλλει την τάξη και την ηθική στον Φατσέα, σε ένα ορεινό χωριό της Πελοποννήσου και εμείς το βλέπουμε ακόμα να παίζει στη μεσημεριανή ζώνη του ΑΝΤ1.

ΣΤΟ ΠΑΡΑ ΠΕΝΤΕ, 2005: Η δεύτερη δουλειά του Καπουτζίδη τον καθιέρωσε ως μέγα ταλέντο. Ανανέωσε τις κωμικές σειρές και ακόμα και σήμερα στις επαναλήψεις σκίζει.

ΠΕΝΗΝΤΑ-ΠΕΝΗΝΤΑ, 2005: Από τις πρόσφατες σειρές, αγαπήθηκε όσες λίγες και απενοχοποίησε τις αντροπαρέες. Φιλιππίδης, Μπουλάς, Χαϊκάλης εναντίον Ραμπότα, Γαλανοπούλου και Ανδρούτσου.

ΤΟ ΝΗΣΙ, 2010: Η ιστορία της Σπιναλόγκας συνεπήρε το πανελλήνιο και έκανε ρεκόρ τηλεθέασης. Γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Κρήτη, με δυνατό σενάριο, εκπληκτικές ερμηνείες και εξαιρετική σκηνοθεσία, κατάφερε να γίνει φαινόμενο και σίγουρα θα μείνει στην ιστορία.


Δεν υπάρχουν σχόλια: