Αποκλειστική συνέντευξη με την φωτογράφο, Βούλα Προδρομιάδου! - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

Σάββατο, Οκτωβρίου 03, 2015

Αποκλειστική συνέντευξη με την φωτογράφο, Βούλα Προδρομιάδου!


 Η Βούλα Προδρομιάδου μας μεταφέρει στον μαγικό κόσμο της φωτογραφίας μέσα απο τη συνέντευξη, μας μιλάει για την ιδεολογία ενός φωτογράφου, την άποψη για την τέχνη και την εργασία της που αποτυπώνει με το κλικ της μηχανής. Φυσικά απο τις ερωτησεις μας δεν έλειψαν και τα γεγονότα της χώρας μας, όπου δίνει το δικο της μηνυμα στους νεους και οχι μονο, καθως και τη θετικη της σκεψη. Αγαπητοι αναγνώστες του περιοδικού μας, ακολουθούν οι 24 ερωτησεις-απαντησεις.
 ______________________________________________________
Βρείτε μας και στα social media κάνοντας κλικ επάνω στο:

    Facebook   -   Google+   -     Twitter    


Οι bolt λέξεις, είναι links που παραπεμπουν σε παλαιοτερα αρθρα που γραψαμε για αυτα τα θεματα. Εαν κανετε κλικ επανω μεταφερεστε αυτοματα στο αρθρο που αναφερεται η λεξη.
 ______________________________________________________


1) Πότε ήταν η πρώτη επαφή με την φωτογραφία και γιατί σε κέρδισε; 
 Η ενασχόληση με τη φωτογραφία είναι τρόπος ζωής. Αν δεν σε ενδιαφέρει πραγματικά δεν μπορείς να ανταπεξέλθεις επαρκώς και αυτό βγαίνει στη δουλειά. Η πρώτη μου επαφή ήταν ήδη από την παιδική μου ηλικία. Παρακολουθώντας τον πατέρα μου να ασχολείται με τόσο ζήλο πάνω στη συγκεκριμένη δουλειά, ταυτίστηκα μαζί του. Είπα μέσα μου «αυτό θέλω να κάνω».
2) Ποια είναι τα μαγικά συστατικά κατά την γνώμη σου που χρειάζεται κάποιος για να γίνει καλός φωτογράφος; 
 Ο φωτογράφος έχει δυο βασικά χαρακτηριστικά:

 Το πρώτο είναι η δημιουργικότητα και το δεύτερο είναι η φαντασία. Είναι αλληλένδετα. Το ένα δεν μπορεί να υπάρξει χωρίς το άλλο. Είναι το μυστικό για μια επιτυχημένη δουλειά, η οποία θα είναι αρεστή πρώτα στον πελάτη και έπειτα στον δημιουργό.

3) Κατά τις σπουδές σου τι ήταν αυτό που σε δυσκόλεψε σχετικά με τη φωτογραφία;
 Αυτό που με δυσκόλεψε περισσότερο ήταν οι υψηλές απαιτήσεις που είχαν οι γύρω μου από μένα όσον αφορά την τεχνική της δουλειάς. Ο πατέρας μου, όντας ειδήμων στο αντικείμενο, ήθελε να φανώ αντάξια του πάνω στο επάγγελμα που επέλεξα να ακολουθήσω.

4) Αγαπημένο μάθημα που λάτρεψες. 
 Ιστορία φωτογραφίας. Όταν αγαπάς κάτι, σίγουρα κρίνεται απαραίτητο να μάθεις και την ιστορία του.

5) Είσαι φαν της αναλογικής ή ψηφιακής μηχανής; 
 Της αναλογικής, χωρίς να μπορέσω να δικαιολογήσω την απάντηση.

6) Εκτός από την φωτογραφία υπάρχει άλλη μορφή τέχνης που ασχολείσαι; 
 Δυστυχώς δεν έτυχε. Ωστόσο θα ήθελα να ασχοληθώ κάποια στιγμή στο μέλλον με την σκηνοθεσία.

7) Θα συνδύαζες την σκηνοθεσία με την φωτογραφία; 
 Θα μπορούσα. Όμως μέχρι στιγμής δεν έχω εντρυφήσει στο θέμα.

8) Με 5 λέξεις πως θα χαρακτήριζες τον εαυτό σου; 
 Το να μιλά κανείς για τον εαυτό του, πιστεύω πως είναι δύσκολο. Είναι προτιμότερο να αφήνεις τους γύρω σου να σε χαρακτηρίζουν, μέσα από τη δουλειά σου, τον χαρακτήρα σου κτλ.

9) Τι σου αρέσει περισσότερο να φωτογραφίζεις; 
 Μου αρέσει να φωτογραφίζω τα πάντα. Από εντυπωσιακά τοπία της φύσης μέχρι εγκαταλελειμμένα σπίτια και έρημους δρόμους. Αυτό που με συναρπάζει όμως περισσότερο είναι οι άνθρωποι. Μ’αρέσει να αποτυπώνω στιγμές τους και μέσα από αυτές τα συναισθήματα τους, τις διαφορετικές αντιδράσεις τους. Οι άνθρωποι μπορούν να γίνουν κομμάτι της τέχνης. Είναι πραγματικά ενδιαφέροντα.

10) Για το αν η φωτογραφία είναι ή όχι τέχνη, ο László Moholy-Nagy πήρε θέση και δείχνει τη διαμάχη μεταξύ καλλιτεχνών και φωτογράφων γύρω από το ζήτημα της καλλιτεχνικής αξίας που αποτελεί ψευδοπρόβλημα. Συμφωνείς με την τοποθέτηση του διάσημου Ούγγρου καλλιτέχνη και έναν από τους σημαντικούς δημιουργούς του κονστρουκτιβισμού και δάσκαλο στο Μπάουχαουζ της Γερμανίας. 
 Η φωτογραφία είναι ένα κομμάτι της τέχνης. Τοπία και άνθρωποι αποτυπώνονται στο χαρτί, όπως ακριβώς ένας μεγάλος ζωγράφος αποτυπώνει στον καμβά του οτιδήποτε θεωρεί αξιόλογο.

11) Πόσο δύσκολο είναι να είσαι φωτογράφος στην Ελλάδα σήμερα; 
 Η δουλειά του φωτογράφου στην Ελλάδα, για τους ανθρώπους που δεν έχουν σχέση με τον κλάδο, παίρνει την έννοια της πολυτέλειας. Εννοώ πως το συγκεκριμένο επάγγελμα στην Ελλάδα δεν επιβιώνει ή τουλάχιστον δεν έχει την ανταπόκριση που λαμβάνει σε όλες τις υπόλοιπες ανεπτυγμένες χώρες του κόσμου. Είναι δύσκολο να είσαι φωτογράφος στην Ελλάδα.

12) Έχεις συναντήσει δυσκολίες στην δουλειά σου; (Αν ναι, ποιες είναι;) 
 Οι περισσότεροι άνθρωποι είναι ιδιόρρυθμοι. Όπως σου είπα είναι ενδιαφέρον να αποθανατίζεις τις στιγμές τους, όμως αυτό δεν είναι εύκολο. Πρέπει κάθε φορά ο φωτογράφος να προσαρμόζεται στα ‘’θέλω’’ του πελάτη. Πρέπει να εισχωρεί στην ψυχοσύνθεση του, στην ιδιοσυγκρασία του και να ‘’μαντεύει’’ σε κάθε περίπτωση ποιο θα είναι το ‘’δυνάμει αρεστό’’ στον άνθρωπο που έχει απέναντι του.

13) Αγαπημένοι σου φωτογράφοι για τη δουλειά τους; 
Η Μαίρη Έλεν Μαρκ. Την θεωρώ μια από τις σημαντικότερες φωτογράφους της εποχής. Θαυμάζω την προσπάθεια της να προβάλει τον αλτρουμισμό και γενικότερα κάθε είδους ευαισθησία που κατακλύζει τον άνθρωπο, μέσα από την τέχνη της φωτογραφίας της.

14) Υπάρχουν άνθρωποι ή καταστάσεις που θέλοντας και μη είναι πηγή έμπνευσης για σένα; 
 Όχι. Φυσικά και στην τέχνη δεν υπάρχει παρθενογένεση, όμως κατά τη δική μου άποψη έμπνευση για τον κάθε φωτογράφο θα πρέπει να αποτελεί αποκλειστικά και μόνο αυτό που έχει μπροστά του. Είτε αυτό είναι ένα τοπίο, είτε ένας άνθρωπος, είτε απλώς ένας άδειος τοίχος.

15) Αν είσαι σε δύσκολη στιγμή, ψάχνεις η κυνηγάς αυτού του είδους έμπνευση; Για να σου δώσουν την ενέργεια που χρειάζεσαι να ξεπεράσεις το εμπόδιο;
 Η έμπνευση έρχεται αυτομάτως. Όπως αναφέραμε ήδη ένας φωτογράφος διακρίνεται για την δημιουργικότητα και την φαντασία του. Είναι υποχρεωμένος να ‘’κατεβάζει’’ ιδέες εκεί που οι άλλοι στερεύουν. Να συνεχίζει την δημιουργία τη στιγμή που άλλοι τα παρατούν.

16) Τι σημαίνει για σένα, η φωτογραφία; 
Ο Αριστοτέλης έδωσε τον ορισμό της τραγωδίας με τη χαρακτηριστική φράση «Ἔστιν οὖν τραγωδία μίμησις πράξεως σπουδαίας καὶ τελείας». Έτσι αντιμετωπίζω και εγώ τη φωτογραφία σαν μια μίμηση της πράξης, την μίμηση της πραγματικότητας. Εκτός αυτού βέβαια για μένα η φωτογραφία σηματοδοτεί την διαχρονικότητα των στιγμών. Οι άνθρωποι μέσα από αυτήν αναβιώνουν καταστάσεις και συναισθήματα. Κάθε φωτογραφία προκαλεί διαφορετικές αντιδράσεις. Συγκίνηση, νοσταλγία… Οι φωτογραφίες αποτελούν τις αναμνήσεις του καθενός, ένα κομμάτι ζωής, που όταν θελήσει κανείς να επιστρέψει σε αυτό, το κάνει μέσα από τις φωτογραφίες που υπάρχουν στο αρχείο του.

17) Πως διαλέγεις να διαφημίσεις την δουλειά σου; 
 Καλώς ή κακώς ένας είναι ο βασικός και ποιο διαδεδομένος τρόπος διαφήμισης, το διαδίκτυο. Δεν είμαι οπαδός, ποτέ δεν ήμουν. Χαίρομαι όταν η δουλειά μου διαφημίζεται με αυτό που λέμε στην Ελλάδα ‘’απο στόμα σε στόμα’’. Παίρνω ικανοποίηση και νιώθω υπερηφάνεια, όταν άνθρωποι που με έχουν εμπιστευτεί, επαινούν την δουλειά μου σε άλλους και τους παροτρύνουν να συνεργαστούν μαζί μου.

18) Ποια θέματα προσεγγίζεις με τον φακό σου και ποια σε αφήνουν αδιάφορη; 
 Για έναν φωτογράφο τίποτα δεν μπορεί να είναι αδιάφορο. Ακόμα και μια σκηνή ή ένα τοπίο, που αντικειμενικά δεν παρουσιάζει κάτι αξιόλογο, ο φωτογράφος είναι υποχρεωμένος μέσα από την τέχνη του να το κάνει ελκυστικό τόσο για τον ίδιο, όσο και για τους υπόλοιπους.

19) Εκτός από επαγγελματίας φωτογράφος, είσαι και μια νέα κοπέλα, με το δικό της στούντιο, όπου ζει και στην Ελλάδα της κρίσης. Όποτε ζεις και εσύ την κατάσταση όπως όλοι μας, με τις οικονομικές υποχρεώσεις, με την κίνηση των πελατών και φυσικά με την ψυχολογία των ανθρώπων. Πως σε επηρεάζουν αυτά; 
 Δεν θα πω ψέματα. Με έχουν επηρεάσει αρκετά, όχι στη δουλειά, αλλά στην ψυχολογία μου. Νιώθω πως όλα κινούνται αργά, χωρίς ενδιαφέρον και ενθουσιασμό. Όμως ποια είναι η δουλειά ενός φωτογράφου; Να δημιουργεί ‘’κάτι’’ εκεί που δεν υπάρχει ‘’τίποτα’’.

20) Τι πιστεύεις πως θα μπορούσε να σώσει τη χωρά μας; 
 Η Ελλάδα είναι μια ταλαιπωρημένη χωρα. Ας μην ξεχνάμε πως έχει περάσει παγκόσμιο πόλεμο, εμφύλιο, δικτατορία. Πάντα όμως έχει την τάση να αναβιώνει. Αν ανατρέξουμε στο παρελθόν θα δούμε πως αυτό που έδινε δύναμη και θάρρος πάντα στην Ελλάδα, ήταν η ποίηση-ποιήματα και γενικότερα έργα μεγάλων λογοτεχνών που μέσα από τα δημιουργήματα τους περιέγραφαν την κατάσταση της χώρας και έδιναν ‘’ανάσα ελπίδας’’. Σήμερα, στον οικονομικό πόλεμο που βιώνει η Ελλάδα, τι θα ήταν καλύτερο για αυτήν από μια μορφή τέχνης;

21) Παίζει ρολο η τέχνη στην οικονομική κρίση; 
 Είναι μια διέξοδος και όπως ειπαμε θα μπορούσε να αποτελεσει ‘’ανάσα ελπίδας’’.

22) Θα ήθελα ένα δικό σου μήνυμα προς τους νέους, γιατί αυτοί θα ανθίσουν την χώρα. Οι ρίζες μας, δηλαδή οι γονείς, μας βοηθούν όσο μπορούν για το καλύτερο μας. Και είναι άδικο για αυτούς να βλέπουν την υποχρεωτική ξενιτιά των ιδίων τους των παιδιών. 
 Να μην σταματήσουν να ελπίζουν και να γίνουν η αλλαγή που θέλουν να συμβεί στη χωρα. Η Ελλάδα θα τα καταφέρει, άλλωστε πότε δεν τον έκανε;;;

23) Πως ονειρεύεσαι τον εαυτό σου στα επόμενα χρόνια; 
 Θα χρησιμοποιήσω μια κοινότυπη φράση «όταν κάνεις σχέδια, ο Θεός γελάει». Παρολαυτα ελπίζω πως θα είμαι ακόμα εδώ στην Ελλάδα που με γέννησε και πως θα συνεχίσω να δημιουργώ.

 24) Ποια είναι τα επόμενα άμεσα σχέδια σου;
Δεν κάνω σχέδια. Αφήνω τα πράγματα να εξελιχτούν μονα τους. Εξάλλου ότι γίνεται, γίνεται πάντα για καλό.

Ευχαριστούμε την Βούλα Προδρομιάδου-Φωτογράφος, για την συνέντευξη 
που παραχώρησε στο magazino1
  •  Διεύθυνση
    ΜΙΚΡΑΣ ΑΣΙΑΣ 13 15, 54454 Θεσσαλονίκη
  • Τηλέφωνο
    +1 231-300-6950
  • Ιστότοπος
  • Δεν υπάρχουν σχόλια:

    add