Η Lufthansa ανατρέπει το σκηνικό στην διανομή και πώληση των εισιτηρίων. - OneMagazino

Breaking

OneMagazino

www.magazino1.blogspot.gr

Παρασκευή, Ιουνίου 05, 2015

Η Lufthansa ανατρέπει το σκηνικό στην διανομή και πώληση των εισιτηρίων.

Μια μη αναμενόμενη απόφαση της Lufthansa που αφορά και όλες τις αεροπορικές εταιρείες που είναι κάτω από την ομπρέλα της (Swiss, Austrian κλπ) αναμένεται να αλλάξει τα δεδομένα στην διανομή και πώληση των αεροπορικών εισιτηρίων. 
Με την απόφαση που είναι σίγουρο πως σε λίγο καιρό θα ακολουθήσουν και άλλες αεροπορικές εταιρείες, η Lufhtansa από 1ης Σεπτεμβρίου, θα χρεώνει με 16 ευρώ επιπλέον κάθε εισιτήριο που θα εκδίδεται μέσω των διεθνών συστημάτων κρατήσεων, των λεγόμενων GDS, ενώ αντίθετα αυτή η επιπλέον χρέωση δεν θα υπάρχει όταν τα εισιτήρια θα κλείνονται μέσω του δικού της B2B σύστημα κρατήσεων που δημιούργησε. 
Είναι εμφανές ότι ο γερμανικός κολοσσός ανοίγει πρώτος τον δρόμο προκειμένου οι αεροπορικές εταιρείες να “απαλλαγούν” από τα GDS τα οποία έχουν κόστος για τις αεροπορικές εταιρείες και να πουλούν τα εισιτήρια μόνο μέσα από τα δικά τους συστήματα κρατήσεων. Δύσκολα θα αγοράσει κανείς το εισιτήριο του μέσα από τα GDS όταν θα ξέρει πως αυτό θα στοιχίζει 16 ευρώ περισσότερο απ' ότι αν το κλείσει από το σύστημα κρατήσεων της ίδιας της αεροπορικής εταιρείας. 
Μέχρι τώρα τα GDS τα χρησιμοποιούν τα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία, άλλα μόνο αυτά που είναι πιστοποιημένα ως IATA και τα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία τα λεγόμενα ΟΤΑ. 
Αντίθετα το B2B σύστημα κρατήσεων της LUFTHANSA θα μπορούν να το χρησιμοποιούν όλα τα παραδοσιακά τουριστικά γραφεία ανεξάρτητα αν είναι IATA ή όχι, (η Lufthansa αφήνει να εννοηθεί ότ σταδιακά θα δώσει πρόσβαση σε όλους) ενώ τα διαδικτυακά τουριστικά γραφεία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα. Ο λόγος είναι ότι η λειτουργία τους βασίζεται στα GDS απ' όπου αντλούν τα κέρδη τους, καθώς δεν κερδίζουν τόσο από την τιμή του εισιτηρίου αφού λόγω ανταγωνισμού τα περιθώρια κέρδους είναι πολύ χαμηλά, αλλά από το σύνολο των κρατήσεων που πραγματοποιούν τα λεγόμενα segments. 
H απόφαση αιφνιδίασε το σύνολο της τουριστικής αγοράς σε όλο τον κόσμο. Με βάση τις πρώτες εκτιμήσεις άλλοι λένε ότι τα παραδοσιακά γραφεία θα αντιμετωπίσουν πρόβλημα προσαρμογής και ρευστότητας και άλλοι ότι οι OTA θα έχουν το πρόβλημα. Το σίγουρο είναι πως για τα GDS ξεκινά μια καινούργια εποχή όχι ευχάριστη, ιδιαίτερα αν την τακτική αυτή υιοθετήσουν σύντομα και άλλες αεροπορικές εταιρείες κάτι που η ιστορία δείχνει πως θα συμβεί. Αναμένονται εξελίξεις και αντιδράσεις.

Ανακοίνωση της Amadeus
Στο μεταξύ από την Amadeus, ένα από τα διεθνή συστήματα κρατήσεων ανακοινώθηκε τα παρακάτω σχετικά με το θέμα: 
“Η Amadeus πιστεύει ότι ο ταξιδιώτης βρίσκεται στην καρδιά της ταξιδιωτικής βιομηχανίας. Οι ταξιδιώτες σήμερα αναζητούν συνέπεια, διαφάνεια και δικαίωμα επιλογής σε όλα τα κανάλια, και εμείς, σαν βιομηχανία, μπορούμε να προσφέρουμε καλύτερα όλα τα παραπάνω συνδέοντας και ενσωματώνοντας όλους τους παίκτες της βιομηχανίας στη διαδικασία. 
Η Lufthansa επέλεξε να κινηθεί προς μια διαφορετική κατεύθυνση με την επιβολή χρεώσεων που τιμωρούν τους ταξιδιώτες ανάλογα με το κανάλι αγοράς που θα επιλέξουν. Οι ταξιδιώτες είτε θα πληρώνουν περισσότερα για την ίδια υπηρεσία ή, στην περίπτωση που τα ταξιδιωτικά γραφεία αναγκαστούν να δεχτούν αυτή τη νέα εμπορική στρατηγική διαφοροποιώντας τον τρόπο με τον οποίο έχουν πρόσβαση σε περιεχόμενο μόνο για την Lufthansa, θα προκύψουν επιπλέον IT κόστη που, εν τέλει, θα μετακυλήσουν στον ταξιδιώτη, βάζοντας το ταξιδιωτικό γραφείο και/ή τον τελικό καταναλωτή σε μειονεκτική θέση. 
Επίσης, αυτό το νέο μοντέλο θα καταστήσει δυσκολότερη τη σύγκριση και τη διαφάνεια, δεδομένου ότι οι ταξιδιώτες θα αναγκάζονται πλέον να πραγματοποιούν αναζητήσεις σε πολλαπλά κανάλια για να βρουν καλύτερες τιμές. Συνοψίζοντας, η βιομηχανία στο σύνολό της έχει μόνο να χάσει από αυτό το συγκεκριμένο μοντέλο διανομής. 
Όπως πάντα, η Amadeus παραμένει ανοιχτή στη συνεργασία με όλους τους ενδιαφερόμενους, ούτως ώστε να εξυπηρετήσει καλύτερα τα συμφέροντα του ταξιδιώτη και της ταξιδιωτικής βιομηχανίας.”

Δεν υπάρχουν σχόλια:

add